finally a hi

 

Okej, HEJ:D

Min dag har varit bra. Jag vet inte om ni har lagt märke men jag bloggar mest på natten. ?

Whats wrong with me? 

Ja, tillbaka till, min dag har varit bra. Ja den var varit bra. Jag har som sagt varit på livräddnigs-utbildning. Det var skitkul, fasten jag var snorig som en åsna och hes som en anka. MEN det var ändå såå kul, det var mysigt att få träffa mina gamla simmarbuddies och spendera en hel dag med dem, vilket ju var länge sen :) Jag var inne i simhallen vid 08.15, en kvart innan min egentliga simträning börjar. Alla simmade.. Jag däremot var inne i omklädningsrummet med Julia och pratade med en gammal dam. Hon kom fram till oss och började prata. En riktigt go dam var det! och rolig! :)

Efter en stunds tjatter så gick vi äntligen ut. Då såg jag alla mina älsklingar i vattnet, kämpandes framåt. Jag satt på land och glodde. Jag fick en såndan längtan och saknad av bassängen. Det var hemskt! Trodde jag skulle börja lipa, haha! Jag längtade sönder att få hoppa i. Vilket jag fick några minuter senare. Det blev en bomben i. Det var riktigt mysigt:D När jag kom upp igen, efter den praktiska delen av utbildningen frös jag som en dåre! Jag såg ut som ett russin med knottrar som skakade som ett millitunt löv. Då kom jag på att det var det jag inte saknade med att vara i bassängen. Att gå upp.

Ja nog om det tjatet. Vid lunch dags gick vi över till Äventyrscafet och beställde mat. Jag och moa skulle vara extra annorlunda mot alla andra som valde hamburgare eller kebabtallrik,  valde kebabrulle. Jag trodde det skulle vara en redig kebabrulle som man köper hos pizzerian, men icke sa nicke..när maten kom! Rullen var av tunnbröd med innehåll av gyros,sallad och kebabsås + vinägerdränkt sallad vid sidan om. Den var inte riktigt som jag hade förväntat med den smakade helt okej. Jag var sugen på pommes, så jag vet inte riktigt vad jag tänkte med..

 

När jag skulle cykla hemåt vid 19-tiden kunde jag inte låta bli att svänga in i berga centrum och köpa något smarrigt. Jag gick runt inne affären i 40 minuter och kom äntligen ut med en liten dammsugare( punch rulle). Jag kom ihåg att jag hatade dem när jag var liten. Dem var det det äckligaste sötbakelserna jag visste, så jag kunde bara inte låta bli att testa dem nu när jag blivit så pass äldre. Den var såå otroligt god! Eller okej, den var inte så hemsk. Den var faktiskt riktigt god. Inte det endaste bitter var den. En dammsugare och saft eller kaffe hade gjort susen :D

Jag vet vad du tänker nu, " Herregud, vad är detta för underlig människa?"

Jag kan trösta dig med att säga, jag vet.. 

 

Love,C.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0