käre mor och far

Min käre mor och far vandrade vid klockslaget 8,

till City gross. Det betyder att de vandrar 6 km dit och tillbaka + några km runt inne i affären.

De är inte hemma än, och jag är inte orolig. Jag är glad att de vandrar. Det är bra. Man mår bra av det.

Man blir glad av det, fundersam av det och trött av det. Det är bra.

Alla borde gå mer. Ut och vandra. Det är skönt, man blir glad av det, jag lovar.

Gå ut och vandra med er. Ta med mamma och pappa, bror och syster, farmor och farfar

morfar och mormor, farbror och faster, kusin och kusin. Ta med alla!

Ta på dig skorna och gå ut och rör på fötterna. Dem blir glada då, du blir glad då! Sitt inte och läs detta rubbish,

gå ut och vandra!

 

Nu ska jag vandra, in i min spanska halva.

Adiós amigos!

 

/ C.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0