Mein saturday.

Hallo!

Okej, nu ska jag vara seriös och berätta vad jag ska göra imorgon. 

 

Min Lördag: 

 

-Frukost kl 07.00

 

-kl. 7.45, börja cykla in till simhallen. Från mitt lilla bo i norr till mitt nästa bo inne i centrum, jag beräknar att det är  5 km? rätta mig om jag har fel.  Om nån vet.

 

- kl. 08.00 simträning. Fast jag ska inte delta, USCH! Mitt liv. Jag torkar här uppe på land!

 

- kl 08.30. Börjar min livräddnings-utbildning. Jag och ett tiotal av mina gamla simmarpolare bla, samt andra f.d. simmare och simmare ska få lära oss livräddning, både praktiskt och teoretiskt. Det ska bli roligt! Längtar :)

 

- kl. 10.00. Mina simmarpolare slutar träningen. Alla är halvt döda, och jag sitter i rummet bredvid och lyssnar på en föreläsnig om livräddning. Jag är torr, de är blöta, jag är ledsen för att jag är torr, dem är trötta och vill bli torra.  Vi får säkert någon fika nu vid detta lag kan jag tänka mig. Mums på det!

 

- kl. 12-13. Lunch, vid äventyrsbads-cafeet. Vi sitter och tjattrar om allt möjligt från himmel till jord. Ja, gamla minnen, hur är läget, och hela det där köret.

 

- kl. 13. Mätta och belåtna. Nu, in i vattnet och på med livräddning!

 

- kl. 15. Utbildningen klar. In till duchen och skrubba.

 

- kl. 15.50. Mina små simmarbarn börjar sin simträning. det betyder, work för mig.  Småbarn ska lära sig simma. Jag ska lära.

 

- kl. 17. Mina första simmarbarn slutar tränigen, och nya simmarbarn kommer in. Alltså mina andra simmarbarn. Dem ska också lära sig simma.

 

- kl.18.00. Nu slutar mina sista simmarbarn simträningen. Jag får äntligen gå hem. Nej, juste, jag får cykla hem!

 

- kl 18.40. Jag, färdigduschad och cyklandes på min älskade cykel.

 

- 19.00. ÄNTLIGEN hemma. Middag och sen ner i soffan och glo på TV, och relax. :)

 

- kl. 21. Förflyttar mig till laptopen. Degar ännu mer. Eller så kanske jag läser twiligt.

 

- kl 01. Troligen sängen. ( Jag är en nattmänniska, värre  när jag är sjukling. Jag är dålig. Jag kan inte gå och lägga mig. Jag är för nyfiken för att kunna gå och lägga mig.  Nee, jag somnar. Jag sover som en stock.)

 

Söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0