jag är bestämd! till 100%

Känner nu att hjärtat börjar dunka lite allt för mkt eller ovanligt lustigt. Antagligen nervositet, eller?

Skolan börjar snart..Jag, i en ny skola, ny klass, nya lärare, nya rutiner etc. Jag känner nu-  hur ska jag hinna med allt?

Skola,simning,simbarn,kompisar, familjen,datorn(hehe),TV(haha), extra språk(kinesiska och vietnamesiska) m.m.  Jag vill göra allt, hinna allt! OCH, jag klarade det förra terminen, ja hela nian och skolan gick bra. 

Planera är ett sätt. Måste lära mig att följa mina planer och sluta göra så jag tycker och vill när jag vill, vilket slutar med TV-data-sen plugga, och då är klockan ganska mkt. Hmm..! 

 

Ny klass med. Jag var till 110% säker på att jag skulle hamna med min käre älskade vän Agnes, men nej! SÅ var det icke! Jag hamnar själv i parallellklassen.. Känner inte den endaste själ, okej, nu överdriver jag. Jag känner väl 2 än så länge och vad jag vet om! Men det känns bra på något sätt iallafall. Julia övertygade mig, att detta var nada! och det är jag glad över! Hon själver kommer ju gå parallellklassen.

Va social, våga öppna dig, prata, umgås och ha kul, så löser allt sig! Det är inte klassen, skolan,lokalen etc. som gör skolan tråkig eller dålig. Utan det är du sälv som gör det! Vill man, har man drivet kan man paktiskt taget göra allt roligt! Va bestämd! Ta tag i dig, våga chansa!

Detta kommer bli kul! Starta om allt helt och hållet! Nya kompisar, nya lärare, ny klass, nya bus och nya fräscha minnen! Jag längtar lite nu faktiskt! 

Övertala dig själv! Sluta va en mes!

 

JA! Jag är bestämd! Jag ska klara detta, jag kommer klara detta, helt utan problem. Jag är bestämd!

 

I'm ready!  Are you ready?

Let's do this!


Kommentarer
Postat av: Hanna

var det inte så usain bolt sa, precis innan 100-metersfinalen? :D

2009-08-27 @ 16:14:33
URL: http://hannamarelius.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0