när näsan rinner blod betyder det att man är trött! väldigt trött!

Hejhå!

 

Allt väl med er?

Jag själver här är aptrött så det bara inte finns. Men jag ska inte klaga, efter det jag sett idag! Kalmar triathlon fortsatte idag, fast idag var det det stora triathlonet, SM. Jag var där och hjälpte till, en i crewet! :) 

Igår sov jag hos Amanda eftersom vi skulle in till Kattrumpan, där triathlonet startar, tillsammans. Roligt hade vi, jättemysigt! Film,kvällsfika, prat och skvallerläsning. LIte väl roligt blev det nog..Det blev att stiga upp kl04.30 fast vi kom aldrig upp förräns vid 05. Så det blev en snabb frukost och sen snabbt in i bilen och gasa mot kattrumpan. Samling 05.30!  Jag kan säga att jag inte riktigt var närvarande då..

Väl där fick vi möta upp triathleterna och måla dit deras nr på deras kropp, markera dem dvs. Strax efter det drog allt typ igång. 6-7 kanoter paddlades ut av oss simmare där vi placerades ut runt simbanan för att se till att triathleterna simmar rätt och inte blir påkörda, simmar för långt ut eller drunknar etc. Lyckligt vis nog behövde ingen hjälp! Dock simmade de som galningar!  Så fort de kom i vattnet(18grader) och börjat simma blev de blinda.. och döva. Många simmade sicksack, många fuskade med att gena, vissa simmade bröstsim, vissa simmade in i kanoterna etc. Galet var det! Jag och Jenny fick en man simmandes mot oss, och hamnade till slut med facet platt mot vår kanot, fastän vi skrek " VÄÄND, UUT,AKTA!" och viftade med armarna som galningar. Sur blev han med efter face-kraschen!  Kort därefter fick vi en annan man mot vår båt. Han smällde armen rejält mot båten. Även han var döv och blind då! Ja, när simningen var avklarat för triathleterna bar det vidare till cyklingen som var 18mil, de simmade 4km. Där stog vi som vätske utdelare. Cola,sportdryck och vatten.  Efter cyklingen var det dax att springa 4 mil. sjukt.

Jo, sa jag att Anders Olsson var med idag? En jätte jätte duktig triathlet som är handikappad!  Han var med och han var otrolig! Vilken man! Skithäftigt och se honom,hehe. 

Dagen fortsatte, vädret var perfekt och benen värkandes, jo det var bra! Efter 9h och 10min kom den förste triathleten in, Björling. Helt otroligt! Han var så trött att han fick näsblod,hehe. Jag såg även Anders Olsson gå imål efter 10h och 50min, vilket var ett nytt världsrekord! Superhäftigt! 

 

Jag är helt häpen! Tänk att en människa han hålla på så länge och bränna fett och muskler. Simma,cykla och springa. Man kan säga att de cyklade lika långt som från kalmar-malmö, sprang från kalmar-mörbylånga. Herregus! 

 

Så ja, dagen har vart tuff men mysig! Jag känner att jag inte kan klaga mer på våra simpass eller landträningar eller ja över allt annat som jag brukar sura över. Inget kan väl va jobbigare än det de gjorde idag? Simma 4km, cykla 18mil och springa 4mil! NE, tror nog icke det!

Jag är trött, och har träningsvärk. Jag är glad och tung i varje kroppsdel. Nu ska jag nanna kudden och le! :) 

 

Sov gott! 

 

 

Anders Olsson, mästaren han själv.

Där ger dem sig ut i havet! Kl 7 på f.m.  18 grader var det i vattnet denna morgon! bra tempis

Vidare till cyklingen. Här står Kalmar simsällskap och delar ut vätska och hejar! 

Löpningen, 4 mil. Efter många många timmar börjar det rulla in människor mot mållinjen!

ÄNTLIGEN FRAMMA!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0