en bra dag måste ha något surt i sig. så är det bara. eller?

lite sent inlägg, men ja bättre än inget;)

 

Jag har haft fullt uppe idag! Har lekt med min goe och busige vän Anna Elvis, vi eller hon spelade piano(sjukt vackert) och sjöng jättefint och jag satt och lyssnade som ett drömmandes litet oskyldigt barn och lät drömmarnas drömland träda fram glittrandes! ...tills hon tvingade mig sjunga och ja det lät inte lika fint,haha! Men det var kul:)

Efteråt satte vi oss vid datorn och underhöll oss med internet och musik! Vid 14 drog vi oss, fullt påklädda, till pulkabacken i Skälby och åkte pulka med några andra söta klasskamrater, Elina, Erik, Adam och Robin. Jätteroligt hade vi!

Som sagt, dagen började skitbra! Man blir aldrig för gammal för pulkaåkning ska jag säga! ;) Vid 16 var jag tvungen att kuta hemåt, för jag skulle till simhallen och köpa lite julklapar till min lillebroder och lämna in lönrapport och massa simpappren. Efter det, gick jag ner till bassängen, simmade 600-700m, bubbelbadade med 7 killar och en tjej, duschade, bastade, fönade håret, smörjde in mig med body butter(body shop) och åt en macka. Sjukt härligt var det, att bara koppla av lite.

 

Dock, innan jag var påväg mot simhallen, var jag riktigt förbannad! Pappa och mamma hade glömt bort att vi skulle till simhallen så de åkte in till stan och handlade lite fort, och kom hem vid 17, då vi skulle ha vart i simhallen. Jag voh min bror satt och väntade på dem, med de kom aldrig, så då tog jag iniviativet och sade att vi skulle cykla för buss hade vi inte hunnit och dessutom ville jag inte slösa 18kr.(haha)

så vi cyklade, ute i snöstormen, och gissa vad som flög ut ur min fula mun! Inga fina ord ska jag säga! Det tog 45min att cykla, vanligtfall tar det 15min!! Tror inte jag har svort så fruktansvärt mkt på ett bra tag!

 

Efter att ha kopplat av i simhallen var det hemåt. och vägen hem var heller inte trevlig! Snöstorm och oskottade trottoarer och massa massa snö! Jag blev galen, så sjukt jävla sur var jag!

Kom hem, var j'ttesur på mamma och pappa. De hade visst sett mig när jag cyklade, de var ute i garaget och såg mig cykla förbi, utan att säga något!!

 

Nejnej, lugnade ned mig med lite kycklingcurry och ris och film. ..och lite naturgodis, glögg, pepparkakor och mandlar.

 

Hur har er dag vart? Lika bra som min? hehe

denna använde jag idag. Ligger alltid i min simväska, mkt praktiskt efter många timmar i vattnet! Hemma ligger jordgubb, som luktar lite godare. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0