run till your pants drop

Hej!

Simningen på SVT slutade vid kl20. Det blev många världsrekord, som ex av Sarah Sjöström som slog världsrekordet på 100m fjäril lätt som en plätt, Italienskan Federica Pellegrini som gick under 4-minuters gränsen på 400m frisim etc. Ingen någonsin har gått under den 4-minuters gränsen som kvinna! Helt otroligt. Plus, hon var på hemmaplan, så snacka om jubel när hon kom i mål?! Helt fenomenalt var det att se! 

USA's herrar på lag simmade också väldigt bra. Inget förvånande dock. Dock lite roligt var det. Michael Phelps som inte simmade lag då de var kval fick simma vid final. Så han som hade simmat och gjort så USA kvalade till lagkappen blev petad och blev ersatt och Phelps som inte gjort ett ting! HAHA. Retande. Stackars pojke! Ja, herrarna där simmade bra. De låg efter i början, men drog lätt på i slutet och vann! Frankrike var tuffa dem med, och Ryssland. Och de andra..

 

Sveriges damer på lag simmade O.K. Jag hade förväntat mig mer, men konkurenten var hård. Holland var starka!

Aja, nog om simningen! Direkt efter simningen slutat gick jag ut och sprang mig en runda på 2km, på tjockt grus. Trodde jag skulle dö och svimma vid målgången eftersom jag inte är van vid att springa alls, men nej! Det gick överraskande fort och bra! Det flöt på och var inte det minsta jobbigt! Jag ökade farten de sista meterna rejält, och kände att jag kunde ha sprungit några km till därefter. Varför gjorde jag inte det? :/ Dumt.

Aja. JAg är nöjd, nyduschad och glad! Nu ska jag ut i trafiken och köra lite. Bäst så! Usch vad jag är rädd för motorstopp och trafikljus! 

 

Jaja, ha en trevlig kväll!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0