kladdkaka- my love

Kladdkaka är det bästa jag vet. Okej, bland de bästa jag vet. 

Här är mitt hemliga recept. Den är bäst, och ja, den är verkligen värd att testa!

 

Sätt ugnen på 175 grader

 

100g margarin/smör

2 st ägg

2-3 dl socker/sirap

1.5 dl vetemjöl

2-2.5 tsk vaniljsocker

4 msk kakao

0.5 krm salt

0.5dl kokosflingor

 

1. blanda ägg och socker poröst. 

2.häll därefter i de torra ingredienserna

3. rör ihop allt.

4.smält margarinet/smöret

5.häll i och rör om ordentligt.

6.Smörj en form. Strö på lite kokosflingor och ströbröd om du vill.

------>Extra:  Ett lite extra i allt, kan du röra i krossat daim( 60g.Du avgör hur mkt du vill ha i), toblerone,

dumle, mörkt/mjölkchoklad, apelsinskal eller vitchoklad. Tänk på att minska sockret så det inte blir för sött. OM du vill.

7. grädda kakan tills ytan stelnat. Ca.20-25 min.  

VIKTIGAST AV ALLT. LÅT INTE KAKAN BLI TORR!

 

Ät med grädde eller glass.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0