Labb- in my ass

Hej!

Sitter och väntar på samtal från käre Agnes. Vi + älskade Dannie ska glo på Semifinalen i Eurovision ikväll och ha det mysigt:)  Jo, jag kom nyss hem från skolan med, hehe! Skolan var sisådär. Dagen började surt, riktigt surt!

Hade Labb delen i nationella Kemi. Jag fick inte ha mitt eget labbpapper som jag skrev i tisdags, den var inte godkänd pga att jag inte hade skrivit den så grundligt och berättat exakt, steg för steg hur jag ska göra. Trodde de skulle fatta iallafall. Kände, varför slösa massa tid på att berätta hur jag ska bränna en lösning. Klart jag doppar en sticka i lösningen och sen bränner det med en brännare. Det är ju inte så att jag häller all lösning på brännaren. Och självklart skulle jag ha kollat om lösningen är brännbar, och att det inte är något farligt som jag bränner, ex bensin.

Så jag var inte så glad. Icke alls faktiskt! Jag visste exakt hur jag skulle göra, efter den lätta beskrivningen jag skrev + all material. Men nu var allt helt annorlunda, anvisningarna, material och allt. Jag var bombsäker på hur jag skulle få fram identiteten från de båda vätskorna.. troddejag.

Vi hade 30 min på oss att identifiera två vätskor. De luktade inget, var helt genomskinliga och hade olika pH-värden.  Det var sjukt! Men jag kom på något iallafall, så lämnade inte in ett tomt papper, vilket jag trodde jag skulle i början. Efter det, hade vi 30 min på oss att skriva en labbrapport. Jag hann med allt förutom diskussionen i min rapport, och det är den delen som är viktigast! Usch!

Ja, nu är det bara muntliga delen kvar. Det ska bli spännande.. tror jag, Jag ska iallafall inte bli sur, det hoppas jag iallafall! 

 

Ja, nu ska jag slappa vid TVn, ni får ha det fint så länge! :)

 

Kram, C.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0