orientering

Idag var det orientering i smedby för niorna på novaskolan. Det var okej. Jag sprang själv,fast stötte på Alibaba och Stening så hakade på dem. Eller dem hakade på mig. 

Kan inte riktigt säga att det givck jättebra, för det gjorde det inte.  Man blir visst dissad av sina vänner, mitt ute i skogen och vet icke vart man ska ta vägen än att krama ett fult träd. ? Min sko satt fast i ett dike, jag fick en elstöt och sprang rakt in i ett träd OCH rakt in i något vasst. Men det var kul ändå, så länge man glömde bort det negativa. Det var en del positivt i orienteringen endå! Jo, jag sprang och tog de kontroller som låg allra längst bort, ca 5 km? Okej, 1 av 3.

 

Nu är jag iallafall hemma, nydushad och tom i magen. Såg att jag fått 2 fästingar på mig när jag skulle duscha. Usch.  Hade vart bra och ha Sally i närheten som är expert på att mörda fästingar eller ha hand om fästingar överhuvudtaget! :)

Scoutbarn!  

 

/ C.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0