kärt eller?

kära vänner, kära familj, käre värld.

världen är inte så värst kär, om man tänker efter. Världen är bisarr, ganska hemsk faktiskt.. varför är det så? någon som har ett vettigt svar, jag vill veta. varför är världen så hemsk?

 

Har träffat mina käre flick- vänner från gamla klassen ikväll, direkt efter att ha vart hos farmor. Vi åt pizza, åt glass med varma bär, snacks och satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Mot senare av kvällen kom vi in på lite mörka vägar.. Vi pratade om svinvaccinet som vi kom in ganska mörkt på, riktigt hemskt. Inte nog med det, kom vi in på den försvunna damen som vart borta nu i 5 dagar. Hon bor inte så långt ifrån där jag bor.. Polisen letar efter henne konstant. Dykt, tagit helikoptern runt kalmar etc. Inte det minsta spår har dem hittat.. Vi kom in på Mayaindianernas förspåelser. de har sett att jorden kommer gå under, naturkatastrofer, ja allt som kommer hända på jorden. Framtiden. De förspådde bla om naturkatastrofen Tsunamin. De sa aldrig datum men de sa att det skulle hända. Likså om meterioren som var påväg mot jorden. Tur nog hann vi ta sönder den, genom att skicka en raket mot den etc.  Allt som händer på vår jord, allt som pågår runt om i sverige, om framtiden, om döden, om att inte kunna få barn eller förlora sitt barn,abort, andar, fjortisar i andra städer etc. Det är så läskigt, så hemskt!

Jag är rädd, jag är orolig, jag är ARG!

 

MEN, kvällen har endå vart väldigt bra! Det var hur kul som helst och träffa tjejerna igen, prata och bara umgås och ha det mysigt! Jag saknar min gamla klass.. jag saknar gamla vänner.."

Vi förstår varandra så bra, fastän våra konversationer ledde in till de mörka gränderna förstod vi varandra och kunde liksom trösta varandra med att bara titta på varandra och säga " det löser sig".

Efter denna tjejkväll, kände jag bara hur mkt jag har saknat dem, hur bisarr och hemsk världen egentligen är och hur mkt jag älskar min familj!

 

Jo, innan ni går, svara gärna på frågan. Jag vill gärna ha ett svar!

Varför är världen så hemsk?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0