godisdrottningen

Halloj!

 

Skolan idag var chill, hade 3 lektioner(matte,kemi och naturkunskap). Efter skolan cyklade Anna, Rickard och jag till Maxi. Jag skulle köpa godis, det är extra pris denna veckan(29.90kr/kg) hehe.

Ja iallafall, efter en stunds godisplock, begav vi oss hemåt mot Anna. Nu kommer det roliga, på vägen dit, hoppade Rickards kedja. Och sådan händer jämnt så jag sa att jag kunde fixa det, likså sa Anna. Cykeln hade 21 växlar,så den var ganska lustig byggd. Så ag stod och drog i kedjan och höll på, medan Anna skulle ge "instruktioner" eller "tips" enligt henne. Det blev en hel del diskussioner! Rickard där emot stod vid sidan om och fattade inte ett smack om cyklar! Helt plötsligt kom en helt totalfrämling (han skulle cykla förbi, vilket inte var så lätt eftersom vi hade placerat våra cyklar mitt på vägen. HAn glodde på oss ett tag, tills han inte stod ut med vårt idiothet, så han erbjöd hjälp. Anna stod och skulle förklara själva cykelns byggnad etc,trodde hon. Han tittade lite på cykeln, och drog på spaken och drog upp kedjan. Bara så där! Vi stod där i 40min, och han bara kom där och fixade allt som om ingenting!! Sen gick han där ifrån och skrattade åt oss!

HAHA! Stackars rickard, och oss nu för den delen! Pinsamt!

 

Nu tänkte jag plugga lite och äta mat!

Ni får ha det bra!

 

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0