Fast i fångenskap

Har precis tittat klart på två dokumentärer på Tv. Dokumentärerna handlade om människors hemliga liv, beteende och besatthet typ. Hur lätt det är att ta en annan människas kontroll.

Eller att helt och hållet tro på något vi själva inerst inne vet är fel och bissart.

 

Jag kan inte sluta tänka på hur konstiga vi människor är. Varför betonar jag Vi? Det jag menar är att det finns så bissara människor här i världen, jag kan inte riktigt förstå dem. Varför dem är så konstiga, varför dem får för sig att ex kidnappa någon och göra personen till sin slav. Gömman någon i en kista under sin vattensäng. Ta total kontroll över personens liv. . .

Eller att människor kan vara så lättlurade, så lättpåverkade av lögner. Svaga, veka, osäkra, outbildade. .

Jag förstår inte.  Eller jag förstår, men det kanske är lättare att inte förstå, det känns tryggast så..


Ibland krånglar jag till det för mkt för att jag inte vill inse förståelsen.

 

Jag måste dra ner på mitt dokumentärtittande alltså. Kommer in i för djupa tankar om mänskligheten, livet och ...

allt i princip!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0