normbrott

Idag har jag gjort något ganska hemskt men endå inte. Jag läser som tidigare sagt, psykologi A. Och vi har fått i läxa att göra några normbrott dvs. oskrivna regler, regler som egentligen inte finns men som många endå gör dagligen. Ex tvätta händerna efter ett toabesök, skaka hand med höger, äta med stängd mun, stå i kö etc etc.

Jag, Elin A Elin N och Anna gick till MAXI. Jag fick utföra allt pinsamt, så som att gå fram till en arbetare i MAXi och börja prata kinesiska och fråga vart chokladen finns. Sen därefter en stund senare gå fram till samma person och skaka hand med vänster. Slutligen ska jag tränga mig före vid kassakön och betala chokladen och gå ut.

Det gick bra, och fy vilka reaktioner. Arbetaren såg ut att hålla på och bryta ihop av gråt och förtvivlan! Jag känner mig hemsk för att ha utsatt henne för sådan situation, hon såg inte glad ut iallafall! Hehe. Men det var definitivt huberroligt" haha!

Jag lyckades undkomma rejäla utskällningar och utkastninge eller något liknande. Utan jag fick mest sura blickar, småmumlande " skitunge" etc. Haha, men det var inte så farligt. Jag hade förväntat mig värre, och att folk skulle råskälla på mig.  Nu har vi massa kul att skriva ner på ett A4 :)

 

skitungen.


Kommentarer
Postat av: Lenilia

Haha 250? Roligt. Sålde dem för 500 kr. Var även massor som var intresserade.

2010-02-10 @ 21:51:41
URL: http://gratistrix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0