nytt år.

Gott nytt år!
Det är kinesisk nyår idag på västvärldens Alla hjärtans dag! Jag har haft det jätte bra än s länge och kommer ha en fortsatt bra dag! Gick upp tidigt idag, pratat med alla släktingar via skype, yahoo chat, facebook och telefon. Det är så härligt att prata med sina släktingar utomlands. Jag insåg just nu, hur mkt ajg uppskattar min familj så otroligt mkt!
Vi har firat sen imorse, firat in det nya året, med pengar, glädje, massa komplimanger och önskningar, givit varandra kärlek och glädje etc! Vi skall snart äta god mat och ha det trevligt.


Jag önskar jag var i Kina eller Vietnamn just nu och kunde fira in det nya året på det asiatiska sättet, ett storslaget sätt! Skall ni någon gång åka till Asien, skall ni åka runt det kinesiska nyåret! Mer seevärdheter, glädje och massa kultur. Denna tid är höjdpunkt för alla! Man kan inte få uppleva och se mer än vid den tidpunkt!









Hela Asien blir rött och guld.
Man ger varandra kärlek och glädje. Lycka och framgång.  Det bästa i livet. man ger även varandra gåvor. Jag har fått pengar i lyckopåsar:)



i sånna påsar brukar man få pengar. Ges vid nyår, bröllop och dop. Högtider dvs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0