the most powerfull tool you own is your mouth and your words.

Jag har tänkt på en sak. Killar tycker att tjejer ofta överreagerar, speciellt när de uttrycker sig att tjejer är fylliga, stora, kraftiga etc. Notera att de inte säger tjock precis. Vad förväntar dem sig egentligen när de säger så? Att tjejen ska le och säga tack och sen inte bry sig mer eller tänka på det?

Visst, det är sant. Tjejer överreagerar ofta. Och det är väldigt negativt. Man tror och säger att vissa tjejer är mer psykisk starkare än andra. Javisst!. Men trots det, hur mentalt stark man än är så känns det i hjärtat. Man kommer tänka på det ett bra tag, man blir lite ledsen. Men man erkänner det aldrig!

 

Föressten, är det inte som att säga till någon att " du är ful" "du är smart" "du är dum" " du är äcklig" " du är snygg" etc.  Alla tar emot ord, absorbera det och sen tänker på det. Ibland blir man glad, ibland blir man ledsen. HUr förväntar dem (killar) sig egentligen att en tjej ska reagera när man får höra att man är tjock? Hur skulle han reagera om hon sade att han var ful?

 

 

Alla överreagerar. Alla reagerar. Alla har känslor. Alla tänker. Alla påverkas av fina som fula ord.

 

Min mening är att man skall tro på sig själv, kan man inte ska man försöka. Gör de fula orden till din fördel, arbeta dig mot dem.  Men främst: var nogrann med dina ord. Tänk innan du yttrar! Ord sårar mer än ett slag.

 


What goes around comes around.

 

 

Vad tycker du? Har jag fel och är bara allmänt gnällig eller har jag en poäng?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0