sjukling med tofu

helvete!

Jag är sjuk som ett as! Que pasaaaaa???!! åh.

 

Mamma och pappa har gjort Tofu. imorse faktiskt. Jag och min lillbror ligger i soffan och dösjuka. Han börjar iallafall bli frisk i skillnad från mig.. jag blir bara sjukare och sjukare!

Vi fick veggoburgare till lunch med stekt kryddad mozzarella, chili, sallad och grönsaker, veggoburger-kött och cream fresch. fy attans vad gott det var! Min hals är ganska rostig så det tog ett tag att få i min mat. nästäppan löste jag med att ösa med massa kryddor,hehe!

Nu ska jag gå och äta min goda medicin, lägga mig på soffa, glo på biggest loser och sen läsa lite bok! Snart ska jag jobba! Lovade min käre vän patricia att ta hand om hennes barn nu när hon är bortrest. Inte hade jag räknat med att bli sjuk?..

 

HUr mår ni då? Och vad händer på lovet?



nu tänkte jag äta hemmagjord Dao fu fa. En tofu dessert gjort av tofu med en överdrags sås av smält socker och ingefära! Sjukt gott och fett nyttigt! Mamma och pappa är bäst! (haha,du tänker säkert euh?! haha, men seriöst, once you tried it you will love it. Det smakar inte alls som tofu fastän det är det. Jättegott, jag lovar. Testa det när ni får chansen!)

Soya mjölk väntas med! 

PS. Jag har blivit vegetarian, nu för tillfället. Ska va vegetarian i en månad och det har redan gått en vecka! :) Känns asbra! Man mår lika bra utan kött! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0