visst smakar medicinen gott?

dagen har vart fin. Lektionerna var inte många, men långa. Skolmaten har hela veckan vart prima, tyder på att det är en bra skola jag går på( jenny nyströmsskolan) och det mesta verkar flyta på.

På lördag morgon åker jag till Ljungby med Julia, det skall bli kul! Vi har inte vart i Ljungby på flera år! Spännande! Dock skall min kemibok med, vi har prov snart. Jag har lovat mig själv att börja i tid vilket jag nu skall göra inför kemiprovet! ooouh! I can feel the spirit! haha.

 

En av dagens lektioner var psykologi. Vi skulle redovisa våra normbrott, och som tidigare berättat var magistern positiv över vår redovisning. Dock lade vi till ett normbrott innan redovisningen. Vi sade att vi inte hade gjort läxan(normbrottet) eftersom läxor är inget man måste göra. Läxa är bara ett ord lärare hittat på. En plikt för oss elver. Men det är inget måste! Magistern blev förvånad och sade ständigt " detta är ert normbrott eller hur?!" och gick runt i klassrummet sådär lurigt. Vi var stencoola och nekade. Man kunde se att han inte riktigt köpte det, men det fick ta sin tid innan han äntligen gjorde det. De övriga i klassen blev chockade, alla reagerade. Några blev upprörda och tyckte " men då kan vi också skippa läxan om dem gör det".  Hehe, andra lektionen av kursen, och läraren frå smaka på sin egna medicin. Det var kul! :)

Vi hade gjort läxa, vi skulle bara värma upp innan redovisningen.

Han frågade oss senare vid rasten och förklarade att han blev väldigt förvånad och chockad. Han tyckte även att det var smart gjort av oss, med läx-normen. Dessutom höll han med om läxor. Det är faktiskt något lärare hittat på, och 'r det verkligen nödvändigt att göra läxor eller äns ha läxor?

 

Hur har er dag vart?

 

Jag skall nu läsa lite engelska och spanska!

de bästa i mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0