malmö är min andra hemstad.

Home sweet home!

 

Bilresan hem gick fort, jag ville egentligen inte hem men ja.. åh vad jag älskar malmö! Det är så förbaskat underbart och härligt där!! åf fy babbel. Vi åt frukost ute vid utegården, drack kaffe och hade det allt för bra. Solen stekte, det var 35 grader i malmö! Min kusin kusin Cassandra kom över innan vi åkte. Hon ska simma SM på onsdag och hon är bara ynka 13år. Helt sjukt! Kul och träffa henne efter så länge:)

 

Igår var vi ute på stan hela dan, temperaturen låg på 34 grader. Jag var ute på torget, åh vad jag hade längtat. Det var ett bra tag sedan! det såldes frukt, grönsaker och blommor, Matstånd fanns det med och andra livsmedelsaffärer. Allt mellan himmel och jord. Folk skrek "jalla jalla" " kom och köp" "svenska jordgubbar 10kr" etc. Åh vad jag kände mig hemma, haha. Har saknat det där faktiskt. Marknaden i malmö, stan och främst atmosfären i staden. Jag köpte med mig hem massa frukt, därbland svenska jordgubbar från skåne och åh vad dem smakade ljuvligt! Bättre än öländska som jag säljer OCH 50 miljoner bättre än dem från ljungbyholm!!

 

På kvällen blev det stormiddag med familjen och morbrorsfamilj och älskade morfar. 30min efter middagen blev det efterrätt, kände mig som en boll efter middagen och efter efterrätten. Dock gick vi av oss maten, vi tog en rask promenad till buddhist templet i närheten som håller på och byggas. Stort var det, och oklart hehe. Ska bli spännande att få se det när den blir klar. Vi donerade pengar och köpte en kvadratmeter. Så vi äger en pyttebit,hehe.

Resten av kvällen satt vi ute vid utegården och drack grönt te och pratade.

 

Bilder kommer.

 

Jag kan verkligen inte förstå hur hårt jag älskar malmö. Spenderade många somrar där när jag var yngre. Vad händer nowadays egentligen?


Skåne har det bästa landskapet, malmö har den härligaste atmosfären. åhhhh.

 


Kommentarer
Postat av: Madsmagnhild

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2011-07-25 @ 10:43:48
URL: http://madsmagnhild.blogger20.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0