Fröken bär

För er som undrade om mitt sommarjobb :

Jag kommer sälja bär. Främst jordgubbar men senare på sommaren får vi in blåbär och hallon.  Jag kommer stå vid MAXI, i ett sött jordgubbs stånd med förmodligen en röd tröja/t-shirt och se glad ut. hehe. Jag ska på arbetsintervju på fredag. Förra året började vi sälja jordgubbar redan vid maj. Så förhoppningsvis kommer vi det med iår. De jordgubabr är dock inte friodlade utan är växthus odlade i sverige. Många tycker det inte är samma sak men det tycker jag. De smakar iallafall lika gott;)
Hehe.
Det är andra ungdomar som plockar bären. Har för mig att de tjänar 40kr/15L dvs 40kr per back. Bärplockare tjänar otroligt dåligt enligt mig samt att det är ett krävande jobb. Dock ganska mysigt att vara ute i solen, plocka bär samt stoppa i några i munnen:) hehe.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0