my thoughts of the day


Nu har jag sett Avatar. Jag kan inte sluta tänka på hur hemska vi människor egentligen är.. Vi förstör allt.Vi är nyfikna vilket är bra, men vi drar den gränsen för långt och förgör allt omkring oss och ser allt som ett hot. Det vi inte gör är att försöka förstå det innan vi förgör det. Eller?
Vi människor söker desperat efter utomjordiskt liv men misslyckas varje gång. resultaten är pinsamma och lika blanka som ett toapapper. Vet ni vad jag tror det beror på? För att vara ärlig och ganska hård, tycker jag att vi får skylla oss själva för det är inte så konstigt att andra levande varelser inte vill ha kontakt med oss eller ens träffa oss.  Vi är hemska. Vi är förstörare. Vi kanske förstör deras värld likså vi har förstört vår egna? det hade inte vart överraskande. Vi är ju nyfikna, vi vill testa oss fram. Utveckla etc. Testa en atombomb och se avd som händer. Det är ju kul.
Eller så är de väldigt smarta, smartare än oss. De kanske inte vill avslöja deras teknik, deras kunskaper. Eftersom de är rädda at vi skall inpireras av dem, lära av dem och sedan använda den kunskapen till att förgöra. ? Eller..??
Ne, nu ska jag inte väva in mig mer i detta. Inte på skrivfronten iallafall, mina tankar skall hållas lite för mig själv nu. Jga ska gå läsa min bok. Hjärtat är bedrägligast av alla. Ja..jo.. sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0