nu håller vi till planerna!

Idag skall jag hinna göra klart min psykologiläxa, lite av kemi läxan och titta på Desperate Housewives och läsa lite i min nya engelska bok som jag absolutely love. The nanny diaries heter den. Jag har sett filmen och absolut älskade den. Nu håller jag tummarna. Jo, jag tror nog jag kommer älska den lika mkt som filmen. I filmen spelar Scarlet Johanson huvudroll, alltså Nanny:n.

Pride and Prejudice soundtrack, Avatar soundtrack, Yiruma, Chinese classic music spelas ur min laptop. Too good to be true.

 

filmen. Åh vad jag älskar den!

 

 

 

boken

The nanny diaries handlar om Annie, en medelklass tjej som är nanny åt en välbärgad familj i Manhattan. Relationen mellan Annie och föräldrarna är knepig, likså är relationen i familjen. Annie och familjens enda son blir bästa vänner, och så småningom märker Annie hur pojkens känslor är för familjen, och att han aldrig får den respons av föräldrarna som han önskar, dvs tid och kärlek.

 

 

OKej, bäst att köra igång då om planen skall följas!

Ciao!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0