Sjuk-het på planet Earth

Har precis avslutat mitt läsande av Josef Fritzel och en rad andra störda människor som blivt inlåsta och anastade av vanligast en familjemedlem( oftast fadern) eller en kidnappare. Det var hemskt att läsa, men samtidigt väldigt interessant. Det var läskigt med ska jag säga. Det är läskigt!

Varför läser jag sånt här? Jo, jag är nyfiken. Jag är dum som går och skrämmer mig själv.
Ibland inser jag faktiskt inte hur hemsk världen är och hur störda människor kan bli eller vara! Hur starkt psykologist påverkade vi blir av saker och ting. Det är mkt jag inte inser faktiskt, här i världen, speciellt när det gäller människors beteende. Eller är det så att jag inte vill inse. Jag blir rädd, jag är rädd. Jag tänker mkt på hur världen runt om ser ut, kulturellt, levnadssätt etc. Jag tänker mkt på världen generellt. Att det händer så sjuka grejer, typ att vi åker till rymden, våldtar våra egna barn, bestiger mount everest utan syrgas ellr dylikt, gör vår första operation vid ålder 8, planerar folkmord, tillverkar världens gigantiska hamburgare, slaktar tjurar framför en stor publik, äter friterade insekter, äter rå kyckling(delikatess), tar död på sina klasskamrater i skolan, söker kontakt med någon i universum, letar efter Djingis Khans grav, letar efter Hitler, ödeförlägger städer, letar efter spöken, talar med andar, bråkar om en tro, letar efter Gud, springer 100m under 10sekunder, hålla andan i 4minuter, kommicerar via facebook, föda en 8kg bebis eller en knappt 1,5kg bebis, pumpa upp ett barn med muskler och anabola och massa massa mer!

sick-ness! oj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0