DITT val


Vad hade du gjort? Tänk nu, innan du svarar.


- Skulle du lägga energi och kraft på att grubbla över en vän som plötsligt låter sig glida ifrån dig och som sårar dig?

- betyder alla ens vänner lika mycket?

- ska man cykla till skolan istället för att ta bussen, för att vara miljövän och för att hinna tänka lite?

- ska man förbjuda sig själv att äta godis och andra sötsaker som kakor, glass och läsk för att man ska vara nyttig?

- när skolan är jobbig, ska man sluta då och ge upp?

- vad gör man om man inte orkar med sig själv?

- tränar man för att det är roligt eller gör man det föra tt bli smalare?

- ska man vara sig själv eller ska man låtsas vara en annan för att passa in?

- när man frågar sign själv, "vem är jag" , "älskar jag mig själv" , " är jag nöjd" och "är jag glad" vad svarar man då?



Be cool



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0