The runner who can't run

 

 

Jag hade en rejäl sovmorgon idag, fast jag utnyttjade den inte i sängen utan snarare framför fysikboken. Kl halv åtta klev jag upp och gjorde mig iordning för skola, här hemma. Det var ganska nice om jag får be! Jag läste fysik, åt frukost och drack kinesiskt ört te. Lite senare på förmiddagen då jag fortfarande pluggade fysik, njöt jag av äppel glögg(supergott!!) och färska cashewnötter(dvs icke stekta, rostade eller saltade). Vid lunch tid for jag till skolan, åt fisk och gick på de återstående lektionerna. Jag avslutade dagen med fysikprov. Helst vill jag inte yttra mig angående hur det gick eller vad jag tror. Håller tjattran. Bäst så.

 

Min tanke idag var att plugga när jag kom hem från skolan. Först äta mat och glo lite på TV, sen plugga.MEn så blev icke fallet. Jag är helt enkelt för trött, och mitt förnuft säger att detta ej kan resultera gott. Det är mkt som väntar på mig, prov, inlämningar och de förenämnda. . hm.

 

Min andra tanke idag: det är inte många veckor kvar till jul, vad fan ska jag ta vägen? Alltså bokstavligen, vart ska jag ta vägen?! Mina kära päron har andra tankar, och vill numera icke fara till vår kungliga huvudstad..

Det är heller inte många dagar till jag far till London. Eller malmö. Det ska bli skönt att komma iväg!

 

Min sista tanke för idag är, romanen "the book theif" är så fruktansvärt mystisk att jag allt mer längtar efter att få läsa den. Gräva lite i den.

Nej fan, hejdå! Nu drar jag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0