Lårkaka och nära döden

Skidåkning hela dagen, fy vad ajg är mörbultad just nu!
Steg tyvärr inte upp med tuppen idag, utan fick stiga upp innan tuppen! Kl 04.45 var jag uppe faktiskt, skulle vara på plats i skolan kl 05.30.
Väl i skidbacken, tog jag mig an på en blå backe, som jag trodde var en grön. Första åket, första två stora lårkakor och skidutrustning över hela backen. Hmm.. det gav lite minnen sen senaste skidresan i Gällivare! Hehe.
Efter andra åket på den blå backen samt lite repitition i barnbacken och lite här och var, kastade jag mig på en svart/röd backe. Julia lurade upp mig, jag ahde inget annat väl än att ta mig ner. Och det tackar jag henne för. Livsupplevelse skall ajg säga! Allt hände där uppe på backarna! Jag fick åka coola sit-liftar, åka på massa gamla farbröder, åka på främlingar över huvudtaget, flyga av mina skidor, nära döden upplevelse, sitta i sjukstugan med en hjärnskakad Johanna efter första åket någonsin, låta fötter och ben känna döds plåga en hel dag, dra av armen ur led då stavarna satt fast i snön när ajg åkte, åka farliga liftar, åka röda gröna blåa svarta backar, tvingas köra längdskidor utan stavar(hemskt) och massa massa mer!


Julia och jag har en skid-förbannelse mellan oss. Varje gång vi är på skidresa skadar sig alltid någon i närheten av oss.  Förra gången var det jag, denna gången var det Johanna.
hmm...


Ja vars, jag hade en magnifik dag på backen! Mina fötter och vrister är uppsvullda, det känns härligt! :))




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0