satt i halsen


"...det slog mig nyss, att min själ är grå. Allt bara försvann, försvinner. Man bryr sig inte längre, men endå känner man besvikelsen och ilskan. Det är mycket som händer, tankarna skiftar i färg, känslorna skiftar i färg. Från grått till blått. Svart till vitt. Det är alltid samma tanke, "nu ska jag ändra mig. Förändring". Men ingen förändring sker. Aldrig. envisa jävel.

Man vet inte vart man står, man vet inte vilka man har. Man känner otillräcklig-het, osäkerhet, ensamhet och besvikelse. En dominerande känsla. Man önskar och önskar, men inget händer. Till slut orkar man inte mer, man ger upp. Men en dag står man upp igen, starkare än någonsin. Den dag förstörs så lätt och så fort av att den mörka sidan av själen träder fram, något händer eller vid ett misslyckande. Det bildas ett ärr. Man hatar sig själv. Livet känns dumt."


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0