Klimat

 

Det var en rapport om klimatsmart levande på nyheterna idag. Mycket interessant tycker jag!

Det är en familj i stockholm som är försökskaniner. De ska leva ett klimatsmart liv, alltså äta klimatsmart, transportera klimatsmart(cykel, kollektiv, elbil), bo klimatsmart(solceller bla) ja leva smart helt enkelt. Dem ska jämföra deras nya klimatsmarta liv med deras gamla sederliga liv och se hur mycket mindre koldioxid som släpps ut.

Coolt!

Här kan ni läsa artikeln!

Hade jag haft möjlighet hade jag valt att leva så som dem! Jättefint hus, och klimatsmart! Man bygger ett hus som utnyttjar naturens naturliga råvaror. Återvinningsmaterial, solljus, vind.

 

Så här kan ett klimatsmart hus se ut!

 

Ett framtida hus för mig! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0