Muammar Khadaffi @ JN

 Var nyss på Jenny Nyströmsskolans bibliotek och hittade Newsweek! Blev otroligt glad! Den enda engelska tidningen skolan äger, och den är faktiskt ett kap! Såg ett rapportage om Khadaffi(surprise) men hann inte läsa den. Däremot hann jag läsa om The 150 women who shake the World, mkt intressant och inspirerande! Kvinnor kan!






Here is where Khadaffi's story begins.. I will let you know when I've read the article about Khadaffi.





Tecknad Khadaffi. Riktigt rolig tycker jag! :)


Bilden som även talar för artikelns handling- hur Khadaffi köper till sig världens maktelit till hans sida för att kunna styra dem med sin järnhand.. vilket han lyckats med, såklart. Gubben är ju för fasiken snor-rik. Hans svarta guld ger stora sedlar som knappt får plats i plånboken!
Inbördeskriget i Libyen är hemskt och borde få ett avslut snarast, men frågan är HUR ska det avslutas och vem avgör slutet?



Kellog's Special Bliss. Svindyra på Jenny Nyströmsskolans kiosk. 10 kr/st (!!), dem går ju i plus med flera kronor!. Skolans kiosk suger ju ut studenternas CSN bidrag! Jag som tänker lite längre, köpte ett helt paket på Maxi med 6st Bliss för 30kr. Ekonomisk måste man va som student.
Dem är väldigt goda, men för 10kr/st hade jag hellre avstått på den Bliss:en och köpt mig något annat som är mer mättande..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0