Farliga män 2


Fick en kommentar om att jag glömt den nyligen döde terroristen Bin Ladin. Därför fortsätter listan av de farligaste männen genom historien. .



Usama Bin Ladin


Jorge Rafael Videla- diktator i Argentina. Ledde "smutsiga kriget" där flertal människor kidnappades/försvann/mördades/ sattes i koncentrationsläger.


Fidel Castro- Diktator i Cuba. Vet inte om jag vill säga att han är ond eller icke. Han gjorde trots allt mkt välstånd för sitt land genom att ge gratis sjukvård exempel.


Juvénal Habyarimana- ledde folkmordet i Rwanda. Tusentals människor dog. Bland det grymmaste folkmordet som ägt rum, eller låt säga grymmast i Afrika.


Leopold II- skapade Kongostaten. Han drev total slaveri med ingen hänsyn för mänskliga rättigheter över huvudtaget. Människorna i Kongo var inte humaner. Han blev rik på människorna som slavade för att ge honom elfenben, gummi och annat dyrbart som exporterades till europa bland annat.


Har jag glömt någon?
En tanke slog mig, det är inga kvinnor med här. Historiskt sett har vi inte, vad ajg vet, några ondskefulla kvinnor som slagit dunder och brak.. Eller har jag fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0