Äru kär eller?

 

 

 

Idag sade jag till min vän "asså, jag vet inte vad det är med mig men jag har tappat aptiten. Jag förstår inte, det är skit jobbigt. JAg är jätte hungrig och längtar efter mat, men när det väl är mat vill jag inte ha. Jag måste tvinga mig i mat"

Hon stirrade mig i ögonen och utbrast "äru kär???!" med all världens häpnad. Som ett levande frågetecken, begärde jag en förklaring. "Ja, fattar du inte?! När man är kär har man ingen aptit eftersom man är så upptagen med att tänka på den man är kär i. Det finns inte riktigt en förklaring till varför, men det bara är så". Som vilken normal människa på denna planet, brast jag i gapskratt. Fastän jag skrattade åt påståendet, hade och har jag  svårt att förstå hennes påstående. Vad har kärlek och aptit för koppling??! Jag är varken kär eller har en tanke på någon annan. Däremot är jag stressad och trött, nervös och allmänt redlös.

 

Min vän är allt för go! och allt för underbar. Det är sådana stunder man behöver höra sådana roliga påståenden!

Guldvärt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0