Det händer mkt

 

Världen är rolig ibland.

Stod och pratade i telefon(viktigt samtal) och så kommer B och smackar till mig på röven och provoserar mig till att slå honom. Man myser på stagneliusskolan mitt i natten med ett gäng goa tjejer,tittar på gamla rugby intåg ,äter pizza och rapar cola. Man konverserar kring sexiga män, diskuterar och resonerar. Man får höra att Berga Centrum står i stora lågor, och man själv bor några meter ifrån och inte alls vet vad som försiggår här i denna lilla värld. Man lyssnar på bra musik och försöker besluta ifall man skall behålla ett par nyinköpta skor eller ej. Man beställer middag på Pizzapalatset och är mer än nöjd. Man är mer än någonsin ironisk. Man spontant bestämmer sig för att backpacka från Berlin till Paris under påsk. Man sjunger falskare än falskast. Man bestämmer sig i sista minuten att "suit up" imorgon. Man lyssnar på Opera med vänninorna och försöker sjunga med. Man tittar på äckligt dåliga musik videos utan något sammanhang till låten. Man befinner sig i extas på grund av omständigheterna runt omkring, all lycka och spänning runt om som omfamnar en. Man gossipar med vänninorna om allt och alla och skrattar ihjäl sig. Man känner extrem glädje när en vän citerar en av Kanye West's låtar. Man gör läxor mitt i natten.

Man är allmänt glad.

Världen är rolig ibland.

 

Mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0