UGP kalmar


Simtävling med andra ord. För mig betyder det jobb och starka känslor, ånger och saknad efter simning! Jag har så många minnen och upplevelser med simningen,det är svårt att släppa helt när man bokstavligt talat växt upp med simningen. Simhallen och simpolarna har vart en extra familj och hem för mig. Jag skulle säga att trygghet och avkoppling för mig är att vara i simhallen, i vattnet och plaska. Jag känner ett slags harmoni och glädje i vattnet. Det låter absurt, men så är faktan. Alla har sitt smultronställe:)

En annan saknad jag kände var min man. Jag saknade någon som kunde stå och vara min personliga air conditioner när värmen är som obärgeligast, le mot mig sådär mystiskt, få mig att känna mindre nervositet när mina simbarn är på gränsen att sumpa ett grymt bra lopp, reta och kommentera mina meningar och handlingar.
Det känns konstigt att säga, "det var bättre förr" eftersom det får en att känna att åldern har flugit förbi med stormen.  Det kanske var bättre förr, men det finns mkt som är så bra idag. Och visst saknar man gamla tider!

Nåväl, nog om förr!



Lördagsgodis och stadsgalenskaper förgyllde dagen lite extra, och självklart polarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0