Julmarknad och Hooka bar

 
Lugn söndag. Hängt här i Brooklyn, vart på Flea market med min VerVer, charlotte och Cathrin, vilket är vanlig marknad med fika och vintage grejer. Väldigt charmigt! Jag åt världens godaste cupcake, maple syrup bacon cupcake. Jag har aldrig riktigt vart så förtjust i cupcake, inte i muffins heller, men den, den var en riktig femma i luften!  Fy vad god, dog nästa där!
Det kan låte lite knasigt med bacon på cupcake, men det var väldigt gott för baconen som är saltig och krispig blandades med det söta och lite kryddiga av kanel. Underbart gott!
 
Ja, vi drog vidare till Union square, inne i manhattan, gick på julmarknad, åt massa cookies och hade allmänt mysigt. Vi gick även in till Wholemarket, och jag åt massa ost(brie)  med någon hallonsylt och karameliserade pecan nötter. Även det, underbart gott!
 
Jag har käkat som en galning denna söndag, vart konstant hungrig. Eller rättare sagt aldrig mätt. Men nu är jag det och känner mig väldigt nöjd. hihi.
 
Nu ska jag fixa mig lite, ska ut och käka och umgås lite på Le Souk med Cathrin inne i Downtown manhattan. Hooka bar, yes sir!
 
Ciao!
 
 
PS. är ensam hemma. värdfamiljen är ute och käkar, firar äldsta ungens födelsedag. Skönt att ha huset för sig själv, delat med de galna djuren också såklart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0