Skolmassak i Newton CT

Skjutningen i Newton, CT, USA. Jag har hört mkt om det men inte förrän idag tagit min akt och verkligen förstå hela situationen. Det som hänt är en djup tragedi, och jag blir så arg på att skolmassaker sker. 
 
Michael Moore, en av mina favorit dokumentär-skapare och skribent(han ör producent), postade en artikel på hans facebook sida. Han har en poäng, Han ser ett hemskt mönster som landet måste bryta. För ett decenium sedan gjorde han en känd dokumentär, s.k Bowling for Columbine- en dokumentär om skolmassaker, specifikt den som skedde i Columbine. Värd att se, otroligt bra och gripande! Jag blev väldigt tagen av allt jag läst denna förmiddag, och det Moore skrev satte spår. Han har en idé, han förstår vad landet är på väg och han har en lösning han tror på. Jag tror på hans lösning med, den är bra för att den är realistisk och den är ärlig. USA måste vakna, och börja inse vart landet är på väg. Som Moore skrev, så handlar detta inte bara om vapenlagen i landet utan flera andra faktorer som triggar till en sådan massak. Landet har många gropar att fixa, och det kommer ta tid och energi, men det är värt det. 
 
Snälla, ta er tid och läs Moores artikel. Ni får en bättre insyn på vapenlagen och massaker som sker i USA. 
 
Jag önskar USA börjar vakna från sin djupa sömn efter detta. Det vore synd om ännu ett, om inte fler liknande massaker sker i landet innan man tar det på allvar. 
 
Att yttra är lätt, men att agera är svårare. 
Det är dags att ta sig i kragen, USA! 
 
Här kan ni läsa Moore's artikel. Och se hans dokumentärer! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0