Kryddar med planer

Det har regnat som satan dessa dagar. Imorse var det soligt. Mysigt!
Jag är jätteförkyld, har ont i huvudet och hostar lite. Varje morgon cyklar jag på Öland, åker lite buss, äter brakfrulle, går upp kl 06.45, badar, fryser, njuter av svensk sommar och umgås med fina vänner, fastän jag är sjuk. På eftermiddagen är jag på stan med vänner, fikar, shoppar, cyklar, njuter av Kalmar.
Så himla bra!

Hösten 2012 ser osäker ut. Jag har ingen bestämd plan ännu, allt är grått och veligt. Jag vill ha något bestämt NU! Jag väntar fortfarande. Det är jobbigt och irriterande. Jag gillar det inte. Jag vill ha en plan, köra planen och sen braka loss och låta vinden ta mig. Det funkar inte att tralla igenom livet utan en liten plan över vad man vill. Man kan inte enbart leva på spontanitet eller attityden
" jag tar det som det kommer". Tänk ett liv så, inte veta vad man vill, inte ha något att sträva efter eller längta till. Spontanitet är spännande och roligt, det är kryddan i livet. Men trots det, måste en plan finnas för att spontaniteten skall kunna ta plats.

Fastän man har en plan, betyder det inte att livet kommer gå så som man planerat. Tanken med en plan är att ha ett hum över vad man vill och vad man strävar efter. Hur ska du annars veta vilken väg du ska ta? Det är kul att gå vilse, eller omvägar en eller två gånger men varje gång? Då börjar det bli tradigt..

Mina kvällstankar idag med nästäppa och huvudvärk. No limits!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0