Oj hej!

Har inte varit inne på bloggen på ett tag nu. En vecka kanske? två? Det första jag märkte var att dem gjort om en hel del massa på hemsidan.. Vart ska man ta vägen. Fast jag hittade hem ganska fort, skriver ju trots allt nu. Det känns att jag har slutat skolan, det känns jobbigt. Efter en vecka börjar mina känslor att välla fram.. Kanske för att ag träffade några av klassen igår hos Anna då vi hade grillmys, vilket verkligen var grillmys! Åh, älskade människor! 
Jag är även arbetslös, vilket är jobbigt för at tjag är så rastlös. Efter tre dagar av att vara skolfri och arbetslös började jag skrubba tak, slå sönder skåp och skada mig själv pga klumpighet. Vi renoverar här hemma, jag har skrubbat och målat taket inne i köket. Jag har även få slå sönder köksskåp med lillbrodern samt kört till tippen ett flertal gånger. Jag har även under den korta tid av renoveringen hunnit skada mig, redan efter dag 1 faktiskt. Jag har ramlat ner från stegen då jag målade taket, gått in i en 1,5m lång avbryten pinne och dragit ut en 10cm lång "speta" ur benet, fått färg i ögat, gått in i en vägg, slagit i tårna ett X antal gånger etc. Det jag vet i framtiden är:
1. skaffa en man som är duktig på att renovera och hålla på.
2. anlita någon att måla tak eller lassa av skräp, eller ta på mig massa skydd.
3. inte bli målare, renoverare, byggare, snickare. 
4. vara pigg när jag renoverar, dvs jobbar.
 
Det har varit kul och renovera faktiskt. Jag ahr lärt mig så sjukt mkt! Inser även hur duktig min lillebror är på att greja. Han har jobbat heltid, sommarjobb, samt hjälpt till och renovera. Han bygger upp alla våra lådor och skåp, och han ska lägga parkettgolv och massa mer. Så himla duktig! 
 
Igår kväll pratade jag med Tim, från Tyskland som bor i USA och jobbar. Älskar att skype med honom! Han är au pair i USA och vi pratade en massa om det. Han åker hem nu i Juli.. Världens roligaste kille! 
Måste säga att jag är oehört irriterad på Cultural Care. Har inte hört något positivt om dem den senaste tiden, då dem behandlar sina au apirer illa. Jag känner mig ganska inkluderad ibland, då syftar jag på att dem inte bryr sig om sina au pairer. Usch! 
 
Nej, ska sova nu. Imorgon ska midsommar firas! 
 
Puss!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0