Sjuklingen blev röd


sjuk. Hemma från skolan. Ledsen.


Vill vara i skolan, umgås med alla innan vi slutar. det är en månad kvar, det är inget alls. JAg får panik när folk räknar ner och yttrar den hemska meningen "snart är det student". Jag som om jag inte har fattat det eller?! Hatar när folk räknar ner, och "längtar" till studenten, fan vad händer dagen efter studenten? Jo alla längtar tillbaka till skolan, till den vardag man haft i 12 år ovh alla klasskamrater.
Fast sen tänker jag såhär. Jag längtar med. Det jag längtar efter är att få göra något nytt, växa upp och ta klivet in till den nya världen, vuxen världen där Universitetet väntar, egen lya, tvätta kläder laga mat och handla själv, betala räkningar, resa, festa á la Uni, leva lyxigt studentliv etc. Det är en del av livet att få ta det klivet. Men att längta till studenten för att man inte pallar skolan längre tycker jag är dumt. Skolan dödar dig, men det gör även gott. Skolan är roligt. Du är den enda som kan göra rolig. GÖr det roligt! Njut av den sista tiden! och sluta, för fan med att räkna ner!!
Jag får ju för fasen panik. Jag ahr koll på dagarna, så sluta upplys mig om det.


Och ja, sluta ring mig. Ring mig inte de kommande dagarna. Jag har ap ont i halsen och kan inte prata.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0