Christmas tree lightning in NYC

Var och tittade på julgrans-tändningen idag inne i Manhattan. Fruktansvärt kallt, och fruktansvärt mkt folk. Hemskt trevlig atmosfär, med lite arga miner här och där(då jag trängde mig från botten till toppen).
Resultat: kunde inte gå längre än till den stora skärmen. Kunde lika gärna ha sett hela proceduren på TV, hemma.
 
Argument: You didn't move to NYC to stay at home.
Ser den skylten, det citat varje gång jag åker tunnelbana. Den får mig att tänka mer än vad jag vanligtvis gör.
 
Argument 2: det var fruktasvärt mysigt och stämningen var underbar. Julmusik, juldekoration och allmänt christmas spirit. Älskar det. Otroligt vackert uppe vid Rockefella nu. 
 
Motargument: all jul dekoration gör mig miserabel och deprimerad. Får mig att inse att jag kommer för första gången i mitt korta patetiska liv vara ensam under jul, utan familj eller någon jag känner.

Jag är inte kristen, firar inte jul så som många Svensson-familjer gör. Utan för mig, är jul en familjehögtid. Jag umgås med släkt och familj, äter god mat, bakar lussebullar, köper pepparkaka, dricker glögg, äter massa choklad och målar mina naglar röda. Familjen umgås, har det trevligt och tittar på alla andras julgran och jul stjärna som hänger vid fönstret.
FÖrstår ni nu varför alla dumma men fina jul dekorationer gör mig miserabel? jaa..
whatever.
 
Satt och tänkte på detta imorse då jag satt på tunnelbanan och tänkte för mig själv(brukar göra det, om jag inte sover eller pratar), att "what doesn't kill me can only make me stronger". So what, om jag är ensam under jul. Jag kommer befinna mig i Californien, jag är lååååååångt lååångt bort från min fina familj, jag kan äta vad jag vill och jag kommer känna för att äta glass då vädret förhoppnigsvis är fin! Lite då och då, ska man väl ha lite variation, testa något nytt, bryta mönstret. Detta år är det år då jag bryter många mönster, ben, regler, hjärtan, hjärnor, magar och själar. Bryt allt och don't give a fuck.
 
Nej jag bara skojar, Menar, gå mot strömmen. Gör det du känner för och ha kul. Vad går livet ut på? Jo, att ha så roligt som möjligt!
 
Make me happy or make me die.
#demanding #joking #maybenot #haha
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0