Kyla

Igår hade jag fönstret öppet, vilket jag har haft sen flera veckor sedan då sista sommarvärmen här i New york tog slut. Igår var den sista dagen fönstret var öppet då jag under dessa stormdagar har fryst ihjäl. Trots ihjälfrysningen har jag vart envis nog att fortsätta låta kylan krypa in i rummet, men nu, nej nu, nu är det kallt! Jag har haft fleece pyjamas, duntäcke och filt och det har vart supermysigt i kylan. Men nu, nu ligger jag här i fleecepyjamas, strumpor, mjuk och varm lång rock, duntäcke, lakan och två filtar. Fönstret igenstängt och värmen i huset dött. Det är ganska mysigt, fast mina tår dör av kylan. Ett par raggisar kanske? Aa.

Nej ska läsa min bok nu, och sen sova på boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0