söndag

Idag har jag inte gjort mkt alls. Jag har jämfört med många andra au pairer, väldigt mkt ledighet, vilket jag inte borde klaga över. Då jag får mkt ledighet, får vissa andra au pairer andra förmåner såsom följa med värdfamiljen på resor. Ja, ledighet. Jag tyucker själv att jag inte utnyttjar min ledighet så som jag vill. I min tanke och vilja så vill jag utnyttja min ledighet till att resa, göra nya saker. Men det jag gör nästan varje helg är åka in till city och shoppa. Visst är det roligt att shoppa, men jag är en resa-till- massa-ställen-tjej. Jag älskar att resa, att äventyra, att se nya saker. Så jag har bestämt mig, när jag har köpt allt de jag behöver för att klara vintern, i jämsides med att spara pengar, så ska jag boka en resa. Jag känner mig så pass desperat att jag skiter i vilket, om jag åker själv eller med någon. Jag behöver lämna NY, brooklyn! Japp, så är det. RESA! Tillbaka till dagens sysselsättning. Sov till 10, skype med mina älskade päron. Åkte och tränade vid 13. Körde gym 1h och simning 1h. Det var ett av de bästa med denna dag, att träna. Är helt slut efter träningen, vilket var länge sen! Vid 17, åkte jag på cluster meeting, möte med min counslor, där de andra au pairerna också är. Vi åt god mat, och David, en charmig man, kom och pratade om billiga resor, vilket i min kalkulation inte är så billig, dock väldigt rolig och interessant. Jag har gjort min tvätt idag också, så nu har jag lite rena kläder,woho. nej, ska läsa min bok nu. Börjar inte jobba förrän vid 2 imon, då barnen är hemma från skolan, och även mamman. Alltså, jag måste fan härifrån!!! god natt aligator

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0