Canal/Broadway street market



Kom hem från Manhattan för en stund sen. Vi gick enligt Cathrin skit långt(det var kanske 3-5 km mer eller mindre) för att äta koreansk middag. Det var värt skoskav och kyla, för fy vad gott. Eller så var jag väl bara hungrig.

Jag åt även en cupcake här för första gången. Det blev en chocolate peanutbutter. Mådde så jävla illa efter den. Den var för stor, för gräddig och för söt. Cupcake är inte riktigt min grej har jag insett..

Jag köpte även en present till min värdunge som fyller år nästa vecka. Det var en stor marknad längs Canal street och Broadway så fyndade bra. Älskar NY's gatumarknader. Jag prutar och petar på allt.

Högpunkten för denna dag bortsett från umgänget, maten och kylan var att simma. Det är så skönt att bo så nära brooklyn college och ha gym, fotbollsplan, löpbana, racket bana, tennisbana, simbassäng, gym, basketplan och gymnastiksal. Ska försöka gå dit varje dag!

Det negativa: jag börjar få ont i halsen. Satt nyss och drack kamomillte med en strepsil tablett i. Jag tror även jag börjar få feber.. Ligger nerbäddad i sängen med ett lakan, ett pläd, ett duntäcke och en filt, sen har jag själv på mig en fleece pyjamas och strumpor. Sjukt mysigt! Och så är fönstret öppet. Älskar kylan då man är omvirvlad i varma kläder och täcken!!:)

Nej nej ska sova! Night banans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0