MExicos dag

Idag åkte jag in till Manhattan igen, och tittade på en Mexikansk parad med Aura och Carlos i Madison square. Efter paraden och lite strassade på Manhattan tog vi tåget till Queens och åt Mexikansk mat. Sjukt gott! Efter den måltiden så tycker jag att alla mexikansk mat ajg någonsin har ätit är botten nådd.

Queens var väldigt latinamerikansk. Kändes som man ar nere i Sydamerika, haha. Bara spanska, allt var på spanska.

till middag hade min värdfamilj lagat en stor judisk högtidsmåltid. då dem idag påbörjade firandet av deras nyår. Det var jättegott och spännande!

Jag känner att min pengar tar slut hela tiden.. vart tar allt vägen?? För övrigt så har ajg det bra här. KÄnns lite svårt att hitta vänner här i Brooklyn då jag bor ganska långt från många. antingen så bor folk i NYC eller norr om NYC, i New Jersey eller i norra Brooklyn, dvs nga minuter från Manhattan. Ibland saknar jag min familj och sverige. jag ahr fortfarande inte funnit rätt rythm, känner mig lite osäker här hemma och ang barnen. Annars har jag det otroligt chill, och att ta tunnelbanan är enkelt.

Apropå tuben, idag klev en väldigt illaluktande kvinna på den vagn jag satt i. Hon är säkert en uteliggare och bor säkert i tunnelbanan. Hon luktade urin och otroligt smutsig. Hon satte sig bredvid mig, och stanken var outbärlig, men jag vågade inte flytta. Det kändes så oförskämt. Alla människor tittade på henne med avsky och sade högt att det stank! hon skämdes och mådde otroligt dåligt pga av det, i och med att jag var den enda som inte flyttade på mig, gav henne en känsla av tacksamhet(jag såg det på henne och hon sade tack till mig). Några andra amerikaner en bit ifrån mig frågade mig "hoq do u stand this smell??!" och mitt svar var så ärligt jag kunde, "it feels rude to move". Men jag kunde verkligen inte stå ut lukten, det var så otroligt jobbigt. Så jag flyttade på mig och gick över till den andra vagnen. alla flydde från vagnen, så den illaluktande kvinnan hade en egen vagn. Alla andra tryckte in sig i en vagn, och tack och lov så duschar dem och AC var f´perfekt!
Det kände som om jag var tillbaka i Kina och trängdes nere vid tunnelbanan. I kina dör varje dag någon pga av att ha klämt ihjäl sig vid tunnelbanan. Man står hud mot hud i Kina, ich det var det vi gjorde idag i NY, just pga av en Kvinna och inte pga en massiv befolkning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0