Svin

jag fick aldrig ur min ilska häromdagen. Vart så trött på sistone, träningen har löpt på men ganska omotiverat. Kör inte med full speed. Jag har så mkt ilska inom mig på sistone, eller faktiskt sen senaste inlägget. Det byggdes på idag. 
 
Jag har blivit övergiven och lämnad en långhelg och en 10dagar i ett stort hus med 4 våningar, med två as jobbiga katter och en kämpig och speciell hund. Det tog hårt på mig när jag fick höra det fina begäret. Ingen fråga, utan ett begär. Det gjorde ont. 
Jag minns vad jag läste, ett citat av Eleonor Roosevelt, "No one can make you feel inferior without your consent."
I svensk mening, ingen kan få dig att känna dig underlägsen utan ditt tillstånd. 
 
Av vad jag vill säga utav det är att jag lät mig själv bli nertryckt lite. I detta fall, att inte säga till, att inte stå på mig. Det finns flera bakomliggane faktorer. Men när jag tänker på det är det inte helt mitt ansvar att ta på skulden. Men endå gör jag det för att jag inte vågar konfrontera. Ja, nåväl, det är inte mkt man kan göra längre vid detta tillstånd än att tycka synd om sig själv..
 
fy.
 
Idag var jag på gymmet. körde helkorpp styrka och lite kondis. Jag var så sjukt hungrig, vilket resulterade i total okoncentration. spenderade endå 2h där. Det som gjorde mig helt till mig var när  jag gick ut från gymmet, ut från omklädningsrummet ocg fick syn på lappen.. På den lappen, eller snarare varningen, stode det att en ung kvinna hade blivit kränkt och våldtagen förra lördag morgon nära skolans campus. Hon var på väg till skolan, gick ensam en lördag morgon... 
 
Jag måste säga att jag härmed inte kommer köra fler nattpass på gymmet, och att jag inte ser framemot att bo själv varken en långhelg eller 10dagar!! Detta gör mig väldigt sentimental. Jag har inte känt mig så oälskad och oönskad, men främst så icke uppskattande. 
Vill bara säga TACK. TACK SÅ JÄVLA MYCKET OCG HA SÅ JÄVLA ROLIGT, DITT/ERA SVIN.
 
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0