20 år.

" Im gonna party like it's my birthday... "
 
Idag fyller jag år, svensk tid. Svensk tid, Europeisk tid, så är jag nu officiellt 20 år gammal. Jag är laglig för systemet och annat gott. Här i Brooklyn, är allt som vanligt, en vanlig fredag. Jag valde att ta en lugn fredag, denna helg. Imorgon är en annan historia, en annan femma. WOHOOOO! haha.
 
Så idag har jag åkt till Columbia, satt bakom en skolbänk och skrev prov. Det var inte så farligt. Ganska roligt faktiskt måste jag säga. Efet det åt jag lunchade jag med mig själv, mysig prick den där Camilla. Jag hamnade i en Etiopisk restaurang. Kände att jag skulle testa det, efter många goda historier om dens matkultur och övriga kultur. Jag blev ganska besviken. Maten var inte alls god. Och jag fick inga bestick. Hur som helst så var upplevelsen fin, och lamm som jag åt var otroligt god. Övrigt, naa..! 
 
Efter lunchen, gick jag runt lite på upper west side, ute i svinkylan. Mötte sen upp Cathrin, som jobbade. Vi tog med hennes småbarn och åt crepes. Hur  gott som helst!! Och shoppade. Kom hem tomhänt dock, då jag enbart har 11 dollar i mitt konto.. Är inte enbart 20 år  utan även fattig denna helg!
 
Nu är jag hemma. Har ätit en god italiensk middag,tvättat, städat toan och rummet. Ska nu titta på serie, och skype med Jess. 
Sen ska jag sova ut. Och imorgon ska jag partaja!! 20 år ska firas!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0