sömnlös och kvällstankar


"Ibland är det konstigt hur man bara från ingenstans börjar gråta och känner sig som ett gruskorn. Man gråter en skvätt och tänker att efter man gråtit klart så kommer allt kännas bättre. Men så gör det inte det, och man önskar man kunde få en varm kram av sin mor eller far, bror eller syster, bäste vän eller pojk/flickvän. Sen inser man att, gråta löser inga problem, det som löser problem är att torka tårarna, ställa sig upp och ta sig i kragen."

Jag kan inte sova. Har tittat på The mindy project. Ikväll önskar jag att mitt rum var lite kyligare(jag är as varm) och att jag kunde få en varm kram av någon jag verkligen bryr mig om, och som också bryr sig om mig. Jag känner för att åka hem till Sverige. Eller till någon annan plats i världen.

En vän sade till mig "den bästa investeringen i livet är en resa". Jag har aldrig kunnat hålla med någon så pass mkt att jag skulle dedikera det citat till mitt liv, inristat i mitt hjärta. Dock hade jag ändrat lite i citatet och sagt "den bästa investeringen i livet är att resa".

En resa kan göra skillnad, så kan flera, om inte mer. Från avrje resa, så skriver man ett nytt kapitel, som i sin slutända skapar en historia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0