Tänkandet om livet och annat runt omkring.

 
 
 
 
Denna dag blev inte riktigt som tänkt men den slutade bra iallafall. Har spenderat dagen med min italienska väninna Tania, och shoppat, promenerat, pratat och ätit middag, allt i massor. Vilken kvinna, den där Tania, vilken italienare! Haha. Hon är så uttrycksfull, sådan livsnjutare och så smart! 
 
Vi har vandrat runt i Brooklyn, vilket var nice, att inte åka in till city. Ätit mat, och alltid, efterätt. Pratat i massor, om allt och inget. Efter vår långa konversation om allt och inget, insåg jag en hel del om mig själv, om livet och om olika kulturer. Jag insåg att jag inte riktigt förstår mig på min egen kultur, en av dem som jag har, för jag får alltid samma överraskning som gör mig lite grumper. Antingen förtrycker jag det ganska hårt eller så gillar jag bara överraskningar.. Ne, det gör jag inte. Inte sådana överraskningar. 
 
Vi pratade mkt om tillit. Ja, tillit. Vad ska man säga.? Vi båda är densamma när det gäller det ordet. Tillit. Ett av det viktigaste egenskaperna jag värderar mest hos en person. Tillit. 
Tillit är mer än bara vad det betyder, vad det defineras. tillit är mer än så, det är att ge sitt ord, ge en liten bit av sig själv men samtidigt ta, dela. Som Tania sade, och en annan vän till mig, "du vet när du är välkommen, du vet när du är älskad". Många gånger är det inte alltid ärligt, man vet. Det är mkt man bara vet. Jag har inte tänkt så mkt på det förrän nu. och det gör min mage kall. Jag tänker mkt på hur jag bemöter folk, hur jag välkomnar folk och hur jag agerar. Ibland gör man sådana galna saker för stunden och faktiskt inte tänker, men jag tänker alltid. Kanske inte då, men efterråt. Jag tror många är sådana, skillnade är att det finns folk som gör det medvetet för att dem inte kan säga nej, eller också att dem inte bryr sig. Tania sade detsamma, och i hennes mening, sådana människor är väldigt själviska, men det är en del av naturen. Det finns alltid någon sådan typ i ens liv, man har den där, man är medveten om det, men man eliminerar det inte, utan man ignorerar det. Varför, jo för att skapa balans. Ibland behöver man bli besviken, ledsen och arg, pga av någon och inte pga av sig själv. Någon måste ju  ge dig lite mental stryk då och då. Hehe, ironiskt trevligt måste jag säga, och härligt refereat! 
 
Jag känner mig oslagbar ikväll. det är sant det där hur människors energi kan smitta av sig. Tania är en väldigt självsäker, trygg, klok, ödmjuk person, och hennes sätt att vara smittas av! Människor smittar av mer än bara sjukdomar! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0