Carpe diem

Det var en trevlig afton hos Jessika. Pannkakor och kladdkaka till middag. Jag har officiellt ont i magen. Och jag har även idag ätit blåbärssylt. haha. Hur gott som helst. Jag älskar blåbär!!
 
Mina fötter kliar. Jag är otroligt sugen på att dansa och ha kul! Men det är skönt med en innekväll denna fredag och lördag(jobb). 
 
När jag satt på tåget hem från Jessika, några minuter sedan, satt jag och tänkte på Carpe diem- dess betydelse för mig. Jag känner att, när det komemr till vissa punkter i mitt liv så funkar inte riktigt Carpe diem.. Jag fångar inte dagen, ögonblicket, tillfället. Vrför? för att jag tvekar. och för att jag är feg. Det slutar alltid detsamma, och det är att jag ångrar mig. 
 
Carpe diem- ögonblick jag alltid är på skarp och det är jobb, resor, nöje, nya människor, mat. Allt förutom kärlek. 
 
Jag insåg när jag satt där, inklämd mellan en kvinna och man, att denna gång ska jag göra annorlunda. Jag ska fånga den. Jag ska testa, jag ska chansa, jag ska våga. Det är nu eller aldrig. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0